Zařizujete novou prodejnu a chcete upoutat pozornost? Chcete zákazníka informovat o zcela novém produktu? K efektivní propagaci můžete využít POS a POP materiály, což jsou reklamní produkty, které se využívají přímo v místě prodeje a jejich úkolem je zaujmout potenciálního zákazníka a ovlivnit tak jeho nákupní chování.
Právě tento druh propagace je jednou z nejvýznamnějších marketingových metod, která funguje jako zásadní podnět pro impulzivní nákup spotřebitelů. To znamená tedy takový nákup, který zákazník neplánuje a rozhoduje o něm právě až v místě prodeje na základě POS a POP materiálů. Velkou výhodou je především fakt, že zákazníkům tento druh reklamy nevadí, neobtěžuje je, neodrazuje od nákupu, ba naopak je zajímavým způsobem informuje a pomáhá jim při výběru.
Co tyto materiály zahrnují?
POS a POP materiály můžeme rozdělit do několika hlavních skupin, které se se rozdělují dle jejich místa použití v prodejně. Jednou z kategorií jsou podlahové POS/POP prostředky, mezi něž můžeme zařadit stojany, podlahové poutače, stojany na reklamní letáčky a mnoho dalšího.
Do další kategorie spadají regálové prostředky, tedy rozdělovače regálů a nejrůznější regálové dekorace. Další kategorií jsou materiály, které se umísťují u pokladen a mohou jimi být pokladní stojánky, mincovníky či děliče nákupů. Dále se můžeme v prodejnách setkat s dalšími možnými materiály, kterými mohou být přímo letáčky, plakáty, originální dekorace, výlohová grafika a podobně.
Kdy tato reklama nemusí fungovat?
V některých případech nemusí tento druh reklamy fungovat tak, jak bychom si představovali. Na vině jsou především nevhodně zvolené prostředky, které do dané prodejny nezapadají, zákazníky neinformují či třeba i překáží při výběru.
Efekt celé této reklamy spočívá zejména v precizním a kvalitně provedeném návrhu a výrobě POS a POP prvků.
Většině firem v dnešní době nestačí pouze propagace přímo v místě prodejny nebo formou fyzických reklamních předmětů. Abyste získali více zákazníků, je dobré se zaměřit také na online marketing. Pokud se příliš neorientujete v PPC reklamách a jejich nastavení, přizvěte na pomoc PPC agenturu, která vám se vším ráda pomůže a vaše PPC kampaně bude spravovat za vás.